Leasing dla firm

Dlaczego warto?

24 h/7/365 - Możesz załatwić wszystkie formalności kiedy chcesz, nie wychodząc ze swojego biura.
Harmonogram spłat 3 - 48 miesięcy, dopasowany do Twoich potrzeb.
Decyzję otrzymasz do 10 minut, a cała procedura zajmie Ci nie więcej niż 15 minut.
Nie wymagamy żadnych wniosków, dokumentów - całość weryfikacji przebiega w aplikacji online.
Wprowadzisz zakup w koszty
Twojej firmy!
Zakupy otrzymasz tak szybko, jakbyś płacił przelewem.

Leasing - jak z niego skorzystać?

Wybierz produkt z oferty Avans w cenie minimum 700 zł brutto.
Kliknij przycisk RATY I LEASING,
który znajdziesz na karcie produktu.
Zapoznaj się z ofertą
i kliknij WEŹ PRODUKT W LEASING.
Podaj swoje dane i zweryfikuj się
przelewając 1 zł.
Zapoznaj się z decyzją i zaakceptuj umowę - przelej opłatę początkową. Umowę leasingową dostarczymy do Ciebie kurierem.
Ciesz się swoimi
zakupami!

Faq - najczęściej zadawane pytania

Rodzaj leasingu

Leasing operacyjny

Jest to najpopularniejszy, najczęściej spotykany rodzaj leasingu. Charakteryzuje się prostotą księgowania i korzyściami podatkowymi. Kosztem uzyskania przychodu dla leasingobiorcy jest czynsz inicjalny, czyli wpłata początkowa oraz raty leasingowe w całości. Po zakończeniu umowy, która trwa najczęściej od 24 do 48 miesięcy, korzystający ma możliwość wykupić przedmiot, zazwyczaj za jego symboliczną wartość, np.: 1%.

Pożyczka leasingowa

Konstrukcja umowy jest bardzo zbliżona do kredytu lub zakupu na raty. Charakteryzuje się tym, że faktura zakupu wystawiana jest na Twoją firmę. Zakupywany środek trwały „wrzucisz” w koszty, jeśli jego wartość nie przewyższa 10 tys. netto, inaczej będziesz musiał go amortyzować. Na podstawie wystawionej faktury przez dostawcę na Twoją firmę dokonujemy płatności, a następnie spłacasz nam comiesięcznie raty, które nie stanowią kosztu uzyskania przychodu Twojej firmy. Udzielenie Pożyczki Inwestycyjnej możliwe jest na dowolny okres (3-24 miesięcy) oraz dowolny zakup.

Co przy leasingu jest kosztem uzyskania przychodu?

Leasing operacyjny

Korzystający nie dokonuje amortyzacji środka trwałego będącego przedmiotem umowy oraz nie wprowadza go jednorazowo w koszy działalności firmy. W leasingu operacyjnym kosztem jest zarówno opłata wstępna jak i w całości miesięczne raty. Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się również wartość wykupu.

Pożyczka leasingowa

W przypadku korzystania z pożyczki leasingowej produkt jest zakupywany na rzecz Klienta i to po jego stronie leży możliwość jednorazowego odpisu w koszty bądź odpisów amortyzacyjnych. Kosztów uzyskania przychodu stanowi tylko część odsetkowa.

Leasing/pożyczka a VAT?

Leasing operacyjny

Umowa leasingowa jest zawierana zawsze na kwotę netto, w związku z tym od wartości netto jest naliczane oprocentowanie. Na każdą ratę leasingową jest wystawiana faktura VAT. Klient może odliczyć VAT na zasadach ogólnych:

  • wartość raty leasingowej (bez podatku VAT) stanowi koszt uzyskania przychodu
  • w przypadku, gdy Klient nie jest płatnikiem VAT, całość faktury (wraz z VAT-em) stanowi koszt uzyskania przychodu

Pożyczka leasingowa

Umowa pożyczki jest zawiera na kwotę brutto i Klient samodzielnie może odliczyć jednorazowo cały VAT od faktury zakupu przedmiotu. Miesięczne faktury są wystawiane ze zwolnioną stawką VAT.

Jakie przedmioty mogę wziąć w leasing?

Nasza firma specjalizuje się w finansowaniu leasingiem wszelkiego rodzaju urządzenia od sprzętu IT poprzez urządzenia gastronomiczne, budowlane, medyczne i inne aż po rowery.

Do każdego środka trwałego można dokupić oprogramowanie lub akcesoria które również zawarte będą w umowie leasingowej.

Nie leasingujemy pojazdów rejestrowanych.

Jak długo to potrwa, od złożenia wniosku do otrzymania towaru?

Proces w naszej aplikacji trwa 15 minut, łącznie z uzyskaniem decyzji kredytowej i otrzymaniem umowy – niezależnie od pory i dnia (24/7/365). W związku z polskimi regulacjami prawnymi w zależności od rodzaju produktu różni się sposób zawarcia umowy i tak:

  • w przypadku leasingu operacyjnego po zapłaceniu opłaty wstępnej, wysyłamy kuriera z umową, który dociera na następny dzień roboczy do Ciebie. Po podpisaniu dokumentów od razu w tym samym dniu nastąpi płatność do dostawcy. Nie czekamy na zwrot dokumentów!;
  • w przypadku umowy pożyczki leasingowej dokonanie opłaty wstępnej jest równoznaczne z zawarciem umowy oraz naszą płatnością do dostawcy za zakupy - odbywa się natychmiast.

Wysyłka sprzętu jest zależna od dostawcy oraz dostępności produktów.

Czy ubezpieczenie jest konieczne?

Ubezpieczenie nie jest wymagane. To Ty podejmujesz decyzję czy chcesz ponosić dodatkowe koszty z tytułu ochrony ubezpieczeniowej. Umowa leasingowa jednak nie zwalnia z konieczności spłat w przypadku szkody lub utraty leasingowanego urządzenia. LeaseLink nie ubezpiecza i nie narzuca swego ubezpieczenia, pozostawiamy Tobie całkowitą dowolność w tym zakresie.

Mam polisę czy mogę do niej dołączyć leasingowany sprzęt?

Tak oczywiście, można włączyć sprzęt do objęcia ochroną ubezpieczeniową w ramach posiadanej polisy na biuro, dom itp.

Co to jest wykup?

Wykup oznacza ostatnią część należności na rzecz finansującego i tym samym gwarantuje przeniesie prawa własności przedmiotu na Klienta. Opłata ta jest wnoszona po spłaceniu rat leasingowych i jest obowiązkowa.

W jaki sposób podpisuję umowę leasingową?

Leasing operacyjny:

Po akceptacji umowy w naszej aplikacji on-line i dokonaniu opłat wstępnych szybkim przelewem wysyłamy kurierem umowę do podpisu.

Dokumenty zostaną dostarczone następnego dnia roboczego, od razu po ich podpisuje zrealizujemy płatność do dostawcy za Twoje zakupy.

U wybranych Partnerów możliwe jest podpisanie umowy w punkcie stacjonarnym i natychmiastowy odbiór towaru – opcja ta jest udostępniania w aplikacji LeaseLink podczas realizacji procedury.

Pożyczka leasingowa:

Umowa zawierana jest zdalnie bez konieczności podpisania jej w wersji papierowej. Wykonanie opłaty wstępnej jest jednoczesny potwierdzeniem zawarcia umowy. Płatność za zakupy dokonywana jest natychmiast na podstawie dostarczonej faktury.

Czy można spłacić wcześniej leasing?

Wcześniejsza spłata leasingu jest możliwa przy zachowaniu minimalnego okresu dedykowanemu danemu przedmiotowi leasingu tj. sprzęt IT–18 miesięcy ; gastronomiczny, audio-video – 36 miesiącach ; pozostałe (w tym telefony) – 24 miesiącach

Nie zachowując tych okresów, należy przedstawić wycenę od rzeczoznawcy i zakończenie umowy następuje po wskazanej w wycenie wartości rynkowej. Tę kwestię reguluje kodeks cywilny, art. 709.

Nie dotyczy pożyczki leasingowej – przy tej usłudze można w dowolnym momencie zakończyć umowę.





sgdata:2024-04-24 | 10:05:09
Powrót

Zostań łowcą okazji
i zapisz się na nasz newsletter!